Monday, June 23, 2008

Sink Shower Knobs Replace

accounts. Not all have the same value €

Keith Harring, Untitled. Stima: 60.000 – 80.000 USD. Aggiudicato: 217.000 USD


Non importa che si disponga di pochi o di tanti soldi: quando abbiamo a che fare con il denaro, pensiamo di agire fully aware of our choices, unaware of the contradictions that often we fall. Our mental accounting is in fact less stringent to what we believe and can understand a single transaction in different ways, sometimes creative, often Tutt 'nothing but flawless.
Get yourself to the test immediately.

And 'Sunday's derby.
Are you going to the stadium. As you arrive at you realize you've lost your ticket orange stand of 150 €.
(if you do not like going to the stadium imagine going to the theater or whatever you like)

Cosa fai ricompri il biglietto?

Stesso scenario, sei sempre all'ingresso dello stadio. Ma questa volta invece di avere smarrito il biglietto di tribuna arancio, che non avevi ancora acquistato, ti accorgi di aver perso 150 euro che avevi nella tasca della giacca.

Cosa fai, compri il biglietto?

La maggior parte delle persone che si è sottoposta ad un esperimento simile non ricomprerebbe il biglietto nel primo caso ma lo acquisterebbe nel secondo.

(...) Facciamo un altro esperimento. E' tempo di saldi natalizi. Stai comperando un telefonino che avevi adocchiato da tempo. Il telefonino is on sale for 60 €. While you're buying, a friend informs you that another shop, ten minutes away, the same phone costs 50 €.

What do you do? Go now in the shop where it costs less?

same situation. Only now you want to buy a new TV. The device is priced at € 1780. The same friend tells you that another shop, ten minutes from there, the same TV costs 1770.

What do you do? Go now in the shop where it costs less?

Most people answer in the affirmative to the first question but not to seconda.

A quanto pare ognuno di noi tende a organizzare i soldi in una serie di categorie diverse

(...) Ripercorriamo insieme le scelte fatte: torniamo al casi immaginario del derby. Nel primo scenario (biglietto da 150 euro smarrito) la maggior parte delle persone codifica questa perdita all'interno del conto mentale divertimento. Il riacquisto del biglietto andrebbe così a sommarsi alla spesa già sostenuta, sempre a scopo di divertimento, per il primo biglietto smarrito (...) Non è così nel secondo scenario. Qui la perdita di 150 euro "senza nome" e il costo del biglietto appartengono in qualche modo a due categorie diverse, gestite da conti mentally different.

In the second experiment, the purchase of the phone rather than the TV, the value we could save the money that changes in relation to the total cost: 10 € to 60 € therefore worth more than € 10 on 1780 .

Our head works as a Shuk , the traditional Arab market, where there is no price that can not be negotiated and each transaction is a story in itself .

Matteo Motterlini (teaches Economics and Philosophy of Cognitive Science at the University Vita-Salute San Raffaele Milan. Sritto numerous scientific papers and has worked at the "Sole 24 Ore" and "CorrierEconomia"), 2008, Economics emotional. What lies behind our daily accounts , Bur Essays, Milan.

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